Aktualności z branży
Kampania Komisji Europejskiej – prawa pasażera
Ruszyła ogólnoeuropejska kampania Komisji Europejskiej, która ma na celu uświadomienie pasażerów o ich prawach. Wyciągnięto wnioski po erupcji islandzkiego wulkanu, po której wielu podróżujących nie wykorzystywało przysługujących im praw.
W ramach kampanii na dworcach i lotniskach zostaną wywieszone plakaty oraz rozdawane będą ulotki. O prawach pasażera informować będzie również specjalnie w tym celu uruchomiona strona internetowa. Będzie ona prowadzona w 23 różnych językach. Warto przypomnieć, że unijne przepisy mówią, iż wszyscy pasażerowie przewoźników lotniczych i kolejowych, mają być traktowani tak samo w całej Unii Europejskiej.
Kampania potrwa dwa lata i ma kosztować około 1 mln. euro. Na jej czele stoi Maglena Kunewa – była bułgarska komisarz odpowiedzialna za prawa konsumenta.
– Przydatnych informacji nigdy nie za dużo. Mamy nadzieję, że uda nam się dotrzeć do milionów pasażerów wybierających się w podróż tego lata i kolejnych miesiącach – powiedział unijny komisarz ds. transportu Siim Kallas.
Komisja planuje zwiększyć prawa pasażerów również na inne środki transportu. Dotyczyć one będą podróżujących drogą morską, komunikacją wodną jak i autobusami i autokarami.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o prawach pasażera zapraszamy TUTAJ